Home Klaverskole Priser & Info Tilmelding Kalender Voksenundervisning Kontakt

© Københavns Private Klaverskole | Brofogedvej 10, 2400 København NV | Tel. +45 23298855 | E-mail. mimi@kp-klaverskole.dk

Klaverundervisningen

Klaverundervisningen forgår som eneundervisning på 30, 45 eller 60 min. per uge. Det foregår typisk udenfor den ordinære skoletid. Det er vigtigt, at eleven har et klaver eller har adgang til et klaver, da de bedste resultater opnås ved regelmæssige daglige øvelser udover klaverundervisningen.

Lidt øvning hver dag er langt bedre end meget øvning på kun enkelte dage om ugen.

Børn kan starte med klaverundervisning fra ca. 4-5 år og opefter. Hver elev får en individuel plan, som indeholder øvelsesmetoder, der tager hensyn til elevens potentiale, personlighed, behov og udviklingsstadie.

Der bliver tilrettelagt meget målbevidst klaverundervisning til barnets udvikling i form af forståelse for musikken samt færdigheder ved klaveret. Skolen ønsker at videregive høj kvalificeret musikalsk viden til elever og forventer således også, at eleven yder en indsats. Dermed er det også vigtigt,

at forældre er interesserede i barnets udvikling og er villig til at kommunikere og samarbejde med skolen. Forældre spiller en meget vigtig rolle her, da børn får brug for deres støtte, opbakning og motivation til de daglige øvelser. Klaverundervisning kan inspirere til musik og samvær mellem

børn og forældre.

Der opstilles mulighed for en til to koncerter om året for eleverne. Det er en særdeles nyttefuld læringsprocess at spille til koncerter eller forsamlinger, idet børn opfordres til at forberede sig på at optræde med andre og for andre. Målet for det er, at de kan vise, hvad de har lært igennem tiden, og få modet til at stille sig frem og vise sig selv. Børn har også brug for at blive rost og anerkendt for deres gode arbejde.

Alle disse ting kan stimulere og motivere børnene til at arbejde videre og styrke deres selvtillid, hvilket kan udvikles til en betydningsfuld kompetence, som er meget værdifuld at have med sig, ikke blot i musikkens verden, men også til at klare andre udfordringer i fremtiden.